Angelique en Frans naar Thailandl

Eerste week Thailand

Na een vlucht van 11 uur die voorspoedig verlopen is kwamen we aan in Bangkok, waar we meteen een aansluitende vlucht naar Phuket hadden. Helaas, die aansluitende vlucht had vertraging. We waren nog redelijk fit toen we in Bangkok aankwamen, maar na wachten, wachten en nog even wachten waren we het ondertussen wel zat. Gelukkig hadden we de transfer naar ons hotel in Khao Lak al geregeld.
Het was echt thuiskomen in Thailand, in die 2 jaar is er weinig veranderd. In het hotel kregen we een gratis upgrade naar een luxe villa met een jacuzzi, omdat we hier nu voor de derde keer kwamen. We vielen meteen met onze neus in de boter, want op de tweede dag was er meteen een bbq met live muziek en dansen op het strand. (En wijn ;))
De eerste vijf dagen hebben we heerlijk relaxed op het strand om in het Thaise ritme te komen. Het is hier tenslotte toch 30 graden ?.
Gisteren naar het natuurpark Khao Sok, waar het weer tijd word tom in actie te komen. Vandaag vroeg op voor een hiking in de jungle, met gids Tuk (niet te verwarren met een Tuktuk). Angelique was een beetje bezorgd over haar schoenen, maar Tuk kwam aan op afgetrapte slippertjes, dus dat moest wel goedkomen.
Na een enerverende tocht, waar we onder andere apen, tarantula’s en andere grote spinnen en allerlei verschillende reptielen in alle soorten en maten zijn tegen gekomen kwamen we bij een waterval voor een rustmomentje. Gelukkig waren de Krokodillen en witte haaien aan het shoppen volgens Tuk.
Tijd voor koffie en ananas. Tuk had ons net een verhaal verteld over koffie gezet van uitwerpselen van een bepaalde soort wilde kat, dus Angelique bedankte voor de eer. Frans durfde de uitdaging wel aan. Dus op een vuurtje van bamboe werd water gekookt en ook van bamboe werd een kop gemaakt, samen met een lepeltje voor de koffie en twee prikkertjes voor de ananas. We hebben de foto’s en de koppen als bewijsmateriaal.
Daarna op zoek naar lady Gaga, zei Tuk. Wij begrepen er niets van. Het bleken zware apen met een blonde kuif te zijn die een concert gaven in de toppen van de bomen.
Deze hiking heeft ons voorbereid op de kanotocht van morgen over de rivier, maar daar een volgende keer meer over.

Lieve groet,
Angelique en Frans

Ron

klinkt lekker relaxed Frans en Angelique!
Frans, Als je de echte koffie hebt gedronken dan heb je de duurste koffie gedronken die er bestaat: Kopi Luwak! Bonen opgegeten door een Civet (soort wilde kat) en uitgepoept. Na wassen en selectie enz. wordt hier veel geld mee verdient! (zie ook de film the bucketlist). Have fun there!!!

Sander

Niet te verwarren met het Hollandse bakkie pleur...
Nog een fijne tijd!

Hans

Een heel mooi verhaal.
Geniet er van,een lekkere temperatuur van 30 .
Nog een fijne tijd daar.!

annie boeters

lieve angeliyue en frans wat een mooi verhaal . een fijne tijd samen lekker genieten . liefs mamxxx

Chris en Suus

Leuke post lieve mensen! Die koffie die je gedronken hebt is idd iets heel speciaals. Ik heb ook wel eens een apenversie ervan gehoord. Wordt grof geld voor betaald. Luxe villa met jacuzzi? Lekker hoor. Klinkt als een honeymoon. Moeten wij maar snel eens boeken;) Geniet van jullie lekkere tijd samen. Geniet van de vino's en lekkere eten!

Liouae

Goed geregeld weer Fransie vakantie. Ziet er allemaal fantastisch uit. Geniet er maar van.