Angelique en Frans naar Thailandl

Verhaal twee uit Thailand

Terwijl we dit schrijven zitten we aan het strand, genietend van de zonsondergang en een heerlijke cocktail. Live can be worse ;).
Nu terug naar waar we gebleven waren: Khao Sok en onze kano tour. Samen met 5 Fransen in het geval van Angelique (4 mensen uit Frankrijk en haar eigen Frans?) gingen we op pad met 3 kano’s en gidsen. We hadden hoge verwachtingen van het avontuur. En vanwege het tijdstip, einde van de middag werd ons heel jungle book voorgespiegeld. We waren benieuwd. De gidsen leiden ons vakkundig door de woelige rivier en binnen no time sprongen de eerste apen al in onze kano. Het tasje van onze Franse buurvrouw kon ze nog net veiligstellen. Veel vissen, spinnen en uiteindelijk heeft Frans toch zijn zin: we hebben slangen gezien. Er zijn regelmatig verhalen dat slangen uit bomen vallen in een kano, dus we wilden er niet onder blijven drijven. Maar voor het goed zien moest dat wel, Angelique wilde echter zo snel mogelijk onder die boom vandaan. Bij googlen na thuiskomst bleek dat geen gekke keuze, want dit soort slang staat bekend als zeer gevaarlijk en giftig.
De tocht vervolgend leverde het ene mooie plaatje na de andere op. Na ruim twee uur varen werden we met een jeep weer naar ons hotel terug gebracht, een mystieke ervaring rijker.
De volgende dag gingen we met een publieke minivan met andere toeristen naar Krabi. Angelique zat klem tussen 2 Duitse rolmopjes, maar Frans zat prinsheerlijk. Ondanks dat was het een relaxte en snelle rit. Rond het middaguur kwamen we in Krabi aan waar we een taxi moesten nemen naar ons hotel. Nou, dat was me wat. De taxi chauffeur frummelde onze koffers achterin, met veel geweld ging de kofferbak ook nog dicht. Maar, tijdens de rit kwam hij erachter dat hij zwaar gewond was geraakt bij deze actie. We kregen een vinger onder onze neus gedrukt, waarbij we onze bril nodig hadden om te kijken wat er aan de hand was. De man was zo in shock dat hij met zijn vinger omhoog zsm naar een 7/11 reed voor pleisters. Gelukkig was het niet zijn middelvinger ;). Frans vroeg meteen “should we go to hospital?”, wat met een zuinig lachje werd ontkend. De man keek zo zielig dat wij minstens dachten dat die vinger geamputeerd moest worden. Hij kwam terug met pleisters, nadat hij 1 pleister had bevestigd, maar dat was niet voldoende volgens hem. Er moest een tweede bij! Tot ons hotel heeft jij vervolgens met de vinger omhoog gereden. Volgens Angelique is mannen au altijd erger dan vrouwen au, maar dat ontkent Frans in alle toonaarden.
Krabi was een tussenstop, waar we trouwens heerlijk Indiaas hebben gegeten, om vervolgens naar ons paradijs op Koh Lanta te trekken. We hebben nu drie dagen strand achter de rug in een relaxte, luxe setting, met 30 graden, en zelfs voor Angelique een beetje te warm af en toe. Gisteravond hebben we alvast een voorschot genomen op Angelique haar 30e verjaardag (?) met een etentje op het strand, vergezeld door een heerlijke Barbera uit ItaliÃŦ. We konden het niet laten. Angelique is op 3-2 jarig, we verwachten natuurlijk wel heel veel felicitaties dan.
Morgen vliegen we naar Chiang Mai, waar we weer inspanningen moeten leveren. Maar daarover een volgende keer meer, nu genieten we nog even van onze cocktail.

Tini

Hahaha leuk verhaal. Heel veel plezier nog.

Petra

Fantastische reis, geniet ervan samen?

Hans

Een mooi verhaal hoor.
Genieten maar.

Cemile

Hahaha.. leuk verhaal!

Sander

āđ€āļĢāļ·āđˆāļ­āļ‡āļĢāļēāļ§āļ—āļĩāđˆāļĒāļ­āļ”āđ€āļĒāļĩāđˆāļĒāļĄ āļŠāļ™āļļāļāļāļąāļšāļĄāļąāļ™!

Jose

Wat een leuk verhaal! Veel plezier nog ?

annie boeters

ha ha wat een spannend verhaal ,mooie foto,s xxx

Wim

Ja natuurlijk weer naar Thailand...heerlijk.
Leuk de belevenissen te lezen...
Geniet van die heerlijke warmte en het lekkere eten.......
En van elkaar natuurlijk!
Liefs, wim

Ron

Leuk om te lezen! Geniet ervan!